×

H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ «GREEN BEAUTY» ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΗΣ GARNIER


Τα πρωτοφανή γεγονότα των τελευταίων μηνών απαιτούν την επανεστίαση του ρόλου των μαρκών στην σημερινή κοινωνία. Οι προσδοκίες των καταναλωτών έχουν αλλάξει. Πάνω απ’ όλα, οι άνθρωποι θέλουν μάρκες που να τις εμπιστεύονται, να είναι διαφανείς και να αναλαμβάνουν πραγματικά τη δέσμευση να βελτιώνονται –ιδίως σε ό,τι αφορά τον αντίκτυπο που έχουν στον πλανήτη.

H πρωτοβουλία «Green Beauty» αποτελεί, μια ολιστική, ολοκληρωμένη στρατηγική προσέγγιση της Garnier, στα πλαίσια της οποίας θέτονται στόχοι βιωσιμότητας για να γίνει μια πλήρως αφοσιωμένη, βιώσιμη, διαφανής εταιρεία για τη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της παγκοσμίως.

Η βιωσιμότητα αποτελεί δέσμευση της Garnier εδώ και πολλά χρόνια· αναπτύσσοντας πιο φυσικές συνθέσεις, χρησιμοποιώντας συστατικά από βιώσιμους πόρους και δίκαιου εμπορίου, ακόμα και φέρνοντας, για πρώτη φορά, προϊόντα βιολογικής πιστοποίησης στη μαζική αγορά της περιποίησης. Τώρα, η Garnier κάνει ένα βήμα ακόμα πιο πέρα, αλλάζοντας τον τρόπο που λειτουργεί η βιομηχανία της ομορφιάς και ανοίγοντας τον δρόμο για όλους μας.

Στόχος του «Green Beauty» της Garnier είναι να μετασχηματιστεί κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας της Garnier, μειώνοντας ή εξαλείφοντας τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο μέσα από τους ακόλουθους τομείς:

  • Aνακυκλώσιμες & Aνακυκλωμένες Συσκευασίες
  • Συνθέσεις Φιλικές στο Περιβάλλον
  • Χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας
  • Συστατικά από Βιώσιμες Πηγές
  • Δράσεις κατά της ρύπανσης από πλαστικά

ΤΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΗΣ GARNIER ΓΙΑ ΤΟ 2021

  1. Έλαβε την επίσημη έγκριση Leaping Bunny Programme από τον Cruetly Free International. Από τον Μάρτιο του 2021 και για όλα τα προϊόντα, σε παγκόσμιο επίπεδο, η μάρκα έλαβε τη σφραγίδα έγκρισης Leaping Bunny Programme από τον Cruetly Free International – ενός οργανισμού με ηγετική θέση και δράση – πρότυπο στη μάχη για την εξάλειψη των δοκιμών σε ζώα.
  2. Τα μπουκάλια των σαμπουάν και των conditioners των δύο μαρκών Fructis και Βotanic Therapy εκτός από ανακυκλώσιμα αποτελούνται πλέον και από ανακυκλωμένο πλαστικό.
  3. Επέκτεινε τη καινοτομία των χάρτινων συσκευασιών, σε Ευρώπη και ΗΠΑ, σε ένα επανορθωτικό προϊόν χωρίς ξέβγαλμα για τη Whole Blends, 3 αντηλιακά προϊόντα με SPF50+ για την Ambre Solaire και όλες τις κρέμες ΒΒ της μάρκας. Επίσης, επανασχεδιάστηκαν τα σωληνάρια ώστε να είναι πλήρως ανακυκλώσιμα.
  4. Λάνσαρε, στην Ευρώπη, ένα ελκυστικό, βιώσιμο μπουκάλι από αλουμίνιο σε συνεργασία με την Plastic for Change, το οποίο συμβάλλει στην ενσωμάτωση των νέων συνηθειών αναπλήρωσης των οικολογικών συσκευασιών σαμπουάν Βotanic Therapy, Ultra Doux και Whole Blends στον τρόπο ζωής των καταναλωτών.
  5. Σε Ευρώπη και ΗΠΑ, Το 61% των προϊόντων περιποίησης μαλλιών της μάρκας φτιάχνονται από ανακυκλωμένα υλικά.
  6. Στην Ελλάδα, ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη περιβαλλοντική μη κερδοσκοπική οργάνωση (ΑΜΚΕ) ALL FOR BLUE. Με αυτή τη συνεργασία, η μάρκα έφερε σε εθνικό επίπεδο έμπρακτα την παγκόσμια στρατηγική της για ένα πιο βιώσιμο περιβαλλοντικά μέλλον καθώς βασικός στόχος της ALL FOR BLUE είναι η προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος. Στις δράσεις της ALL FOR BLUE εντάσσεται η ενημέρωση του κοινού για τη μείωση χρήσης των πλαστικών μέσα από εκπαιδευτικά σεμινάρια και οι υποβρύχιοι και παράκτιοι καθαρισμοί.
Στα πλαίσια της συνεργασίας τους, το 2021 η Garnier δεσμεύτηκε να καθαρίσει  πολυσύχναστες παραλίες της Αττικής. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί οι δύο πρώτοι καθαρισμοί στις παραλίες Καβουρίου και Αλίμου αντίστοιχα.

Πιο συγκεκριμένα στα πλαίσια αυτών:

  1. Πραγματοποιήθηκαν 4 σεμινάρια, κατά τα οποία εκπαιδεύτηκαν συνολικά 232 άτομα.
  2. Συλλέχθηκαν 303kg απορρίμματα (248kg στο Καβούρι και 55kg  στον Άλιμο) και 1.200 γόπες.
  3. Χρησιμοποιήθηκαν περίπου 700kg απορριμμάτων για την παραγωγή των 400 κάδων ανακύκλωσης.
  4. Το ποσοστό των πλαστικών απορριμμάτων που συλλέχθηκε και από τους δύο καθαρισμούς ήταν 78% στο σύνολο των απορριμμάτων.
  5. Ενεργοποίησε τη Σήμανση Περιβαλλοντικού & Κοινωνικού Αντίκτυπου προϊόντος που βοηθά τους καταναλωτές να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές. Η Garnier, έχει δεσμευτεί να βελτιώσει το περιβαλλοντικό και κοινωνικό προφίλ των προϊόντων της και να ενδυναμώσει τους καταναλωτές δίνοντάς τους τις πληροφορίες που χρειάζονται για να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, στο πλαίσιο της δέσμευσή της για Green Beauty. Γι' αυτό, ανέπτυξε ένα νέο σύστημα επισήμανσης που παρέχει πλήρη και διαφανή ενημέρωση για τον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο των προϊόντων της, με σαφή και συγκριτικό τρόπο.

Ξεκινώντας με τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών της Garnier (σαμπουάν, conditioners, μάσκες, προϊόντα leave in και έλαια), το Σύστημα Επισήμανσης Αντικτύπου Προϊόντος τέθηκε σε εφαρμογή τον Οκτώβριο του 2021.

ΜΙΑ ΣΑΦΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

«Συνολικός Περιβαλλοντικός Αντίκτυπος» είναι η συσσωρευτική βαθμολογία όλων των παραγόντων που μπορούν να αποδοθούν στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός προϊόντος καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, και παρουσιάζεται με σαφή τρόπο ώστε να είναι κατανοητό από τους καταναλωτές. Το σύστημα βαθμολόγησης περιλαμβάνει, για παράδειγμα, αξιολογήσεις κατά την παραγωγή των συστατικών, την παραγωγή των συσκευασιών, την παραγωγή του προϊόντος, τη χρήση του (συμπεριλαμβανομένης της ποσότητας ζεστού νερού που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του ντους, και της βιοδιασπασιμότητας της σύνθεσης), και τη διαχείριση των απορριμμάτων συσκευασίας.

Η επισήμανση δίνει σε κάθε προϊόν μια βαθμολογία, από το Α μέχρι το Ε, με τα προϊόντα με την ένδειξη «Α» να θεωρούνται τα καλύτερα στην κατηγορία τους όσον αφορά τον αντίκτυπο τους. Χιλιάδες προϊόντα του Ομίλου L'Oréal, αντιπροσωπευτικά της ποικιλίας προϊόντων στην αγορά, αναλύθηκαν για να οριστούν οι κατηγορίες. Η βαθμολογία λαμβάνει υπόψη 14 περιβαλλοντικούς παράγοντες –από την προμήθεια των συστατικών, την παραγωγή και τη μεταφορά μέχρι τη χρήση και την ανακυκλωσιμότητα.

ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΚΑΘ’ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΤΟΥ

Για τα καλλυντικά, το αποτύπωμα άνθρακα και το αποτύπωμα νερού είναι οι δύο κύριες επιπτώσεις που λαμβάνονται υπόψη κατά την αξιολόγηση του περιβαλλοντικού αντικτύπου ενός προϊόντος. Αυτοί οι παράγοντες αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα, κατά μέσο όρο, του συνολικού αντίκτυπου των καλλυντικών προϊόντων.

ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ

Η μεθοδολογία για την περιβαλλοντική και κοινωνική επισήμανση αναπτύχθηκε με τη βοήθεια 11 ανεξάρτητων επιστημονικών εμπειρογνωμόνων και ευθυγραμμίζεται με το ευρωπαϊκό πρότυπο «Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα Προϊόντος» που στοχεύει στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω μιας προσέγγισης πολλαπλών κριτηρίων. Τα δεδομένα για την Επισήμανση Αντικτύπου Προϊόντος επαληθεύονται επίσης από το Bureau Veritas Certification, μια ανεξάρτητη ελεγκτική εταιρεία διεθνούς φήμης.

  1. Ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Νational Geographic, ενθαρρύνοντας 250 εκατομμύρια ανθρώπους να υιοθετήσουν έναν πιο πράσινο τρόπο ζωής. Το παγκόσμιο brand ομορφιάς παρουσίασε μια νέα εκπαιδευτική καμπανιά με στόχο να μας βοηθήσει όλους να κάνουμε ένα ακόμα πράσινο βήμα.
  • Μια παγκόσμια έρευνα αποκάλυψε ότι αν και το 81% των ανθρώπων θέλουν να είναι πιο βιώσιμοι, λιγότερο από το 6% έχουν λάβει καθημερινά μέτρα για την προστασία του πλανήτη**.
  • Μια νέα σειρά, παραγωγή του National Geographic CreativeWorks που παρουσιάζει το National Geographic Explorers, στοχεύει να προσφέρει εμπεριστατωμένες γνώσεις και πρακτικές συμβουλές ειδικών σε βασικά θέματα βιωσιμότητας, που σχετίζονται με τη βιομηχανία ομορφιάς.
  • Η σειρά θα κάνει πρεμιέρα στο Expo 2020 στο Dubai και θα κυκλοφορήσει παγκοσμίως.
Στη 1 Οκτωβρίου 2021, πραγματοποιήθηκε το δεύτερο διαδικτυακό Global Green Beauty event της Garnier. Κεντρικοί ομιλητές ήταν , ο Global Brand President της Garnier, Adrien Koskas, καθώς και η VP Brand Partnerships της National Geographic, Nadine Heggie. Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού event αποκαλύφθηκε το επόμενο ορόσημο για το Green Beauty καθώς και η έναρξη της νέας εκπαιδευτικής καμπάνιας που είναι αφιερωμένη στη βιώσιμη κατανάλωση.

Με ένα περιεχόμενο παραγωγής National Geographic CreativeWorks, η Garnier θα δώσει στους καταναλωτές πρόσβαση σε εμπεριστατωμένες γνώσεις και πρακτικές συμβουλές ειδικών. Αυτό είναι το πρώτο βήμα της νέας δέσμευσης της Garnier, η οποία στοχεύει να ενθαρρύνει και να ενδυναμώσει 250 εκατομμύρια ανθρώπους να υιοθετήσουν έναν πιο πράσινο τρόπο ζωής στον πλανήτη, έως το 2025.

 «Για να υλοποιήσει όλες τις δυνατότητες του Green Beauty, η Garnier θέλει να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να κάνουν και εκείνοι πράσινα βήματα. Η βιωσιμότητα μπορεί να είναι ένα τρομακτικό θέμα και στόχος μας είναι να το κάνουμε πραγματικά προσβάσιμο. Το έχουμε ήδη κάνει με τα προϊόντα που δημιουργούμε, από το στερεό σαμπουάν με την τεχνολογία του γρήγορου ξεβγάλματος, μέχρι τους ενσωματωμένους χάρτινους σωλήνες και τα προϊόντα με δυνατότητα αναπλήρωσης, αλλά θέλουμε να το εξελίξουμε περαιτέρω. Μέσα από το έργο του National Geographic CreativeWorks, στοχεύουμε να δώσουμε στους καταναλωτές μας πρόσβαση στις συμβουλές κορυφαίων ειδικών για να ζουν καθημερινά πιο πράσινα.» Adrien Koskas, Πρόεδρος της Garnier

Αυτή η νέα δέσμευση της Garnier είναι η τελευταία σε μια σειρά φιλόδοξων στόχων για το 2025 που έχουν τεθεί για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ολόκληρης της αλυσίδας αξίας της μάρκας. Η Garnier θα συνεχίσει τον φιλόδοξο βιώσιμο μετασχηματισμό της, αλλά γνωρίζοντας ότι το 80% του αποτυπώματος της ρύπανσης από άνθρακα ενός σαμπουάν προέρχεται από τη χρήση στο σπίτι***, είναι σαφές ότι το να κατανοήσουν οι καταναλωτές πώς μπορούν να αναλάβουν δράση είναι επίσης σημαντικό.

Στο πρώτο βήμα αυτής της δέσμευσης, η Garnier συνεργάστηκε με τους National Geographic Explorers Rosa Vasquez και Imogen Napper για να προσφέρει στους καταναλωτές εμπεριστατωμένες γνώσεις και πρακτικές συμβουλές ειδικών, συμβάλλοντας στις καθημερινές αλλαγές που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να απαντήσουν στο σημαντικό ερώτημα - Can Beauty Go Green; Μπορεί η Ομορφιά να Γίνει Βιώσιμη;

«Είμαστε υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με τη Garnier και βοηθάμε να πραγματοποιηθεί αυτή η τελευταία δέσμευση του Green Beauty. Το να φέρουμε το πάθος και το ταλέντο της αφήγησης των εξερευνητών του National Geographic για να βοηθήσουν στις δράσεις της Garnier, προσκαλώντας τους ανθρώπους να κατανοήσουν τον αντίκτυπό τους στον κόσμο και να φανταστούν νέες δυνατότητες είναι αυτό που κάνουμε καλύτερα στο National Geographic CreativeWorks.» Nadine Heggie, VP Brand Partnerships at National Geographic

Το ευνόητο, εκπαιδευτικό περιεχόμενο θα καλύπτει βασικά θέματα αειφορίας, που σχετίζονται με την ομορφιά. Θα εξηγηθούν θέματα όπως το πλαστικό και η συσκευασία, η χρήση του νερού και οι πράσινες επιστήμες και θα δοθούν πρακτικές συμβουλές με στόχο να γίνει η βιωσιμότητα προσιτή και να ενθαρρυνθούν οι άνθρωποι να κάνουν #OneGreenStep στην καθημερινή τους ζωή.

ΟΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ GARNIER ΕΩΣ ΤΟ 2025

  • Aνακυκλώσιμες & Aνακυκλωμένες Συσκευασίες:

-  Έως το 2025, η Garnier έχει σαν στόχο τη χρήση 0% Νέου Πλαστικού στις συσκευασίες της, εξοικονομώντας έτσι 37.000 τόνους πλαστικού τον χρόνο*.

- Έως το 2025, όλες οι συσκευασίες θα είναι επίσης επαναχρησιμοποιoύμενες, ανακυκλώσιμες ή κομποστοποιήσιμες.

  • Συνθέσεις Φιλικές στο Περιβάλλον:

- Έως το 2022, όλα τα βιολογικά συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των προϊόντων της θα είναι 100% βιώσιμης προέλευσης.

Οι 5 πυλώνες του Βιώσιμου Πορισμού είναι οι εξής:

  1. Προώθηση οικονομικής ενδυνάμωσης
  2. Εξασφάλιση Αξιοπρεπούς και ασφαλούς εργασίας
  3. Εξασφάλιση ισότητας
  4. Προστασία βιοποικιλότητας
  5. Ανάληψη δράσης κατά της κλιματικής αλλαγής

- Έως το 2025, το 100% των νέων προϊόντων Garnier θα έχουν βελτιωμένο περιβαλλοντικό προφίλ.

  • Χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας:

- Έως το 2025, το 100% των βιομηχανικών εγκαταστάσεών μας θα έχουν Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα χάρη στη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας.

- Οι εκπομπές CO2 στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις έχουν ήδη μειωθεί κατά 72%***.

  • Συστατικά από Βιώσιμες Πηγές:

- Έως το 2025, η Garnier θα ενδυναμώσει 800 κοινότητες παγκοσμίως, στο πλαίσιο του προγράμματος Αλληλέγγυου Πορισμού.

Δράσεις κατά της ρύπανσης από πλαστικά

*Σε σύγκριση με τη χρήση δισκίων βαμβακιού μίας χρήσης καθημερινά

**Πηγή: Garnier Sustainability Research 2021

***Βασισμένο στην Life Cycle Analysis που πραγματοποιήθηκε για το Garnier Ultra Doux shampoo